Vera Cruz

27.02.2011 kl. 19:58

Storytime pt.2

Nasta dag borjade med ett samtal att bandmedlem och tourmanger tillsamans med 10 fans var i fangelset, no charges. Polisen tog dem utan orsak, de drack pa stranden men sa gjorde ocksa 100tals andra pers, antagligen var det for deras alternativa metal utsendee som nagon inte tyckte att de passat in och ringt polisen.
Valkomen till mexico. Corruption. De forsokte fa reda pa varfor de blev arresterade men polisen hade bar skrattat at dem o bett dem var tysta.

500 pesos per pers att baila ut dem. Ungefar 50e

Val ute ur finkkan och alla samlade tog vi nasta buss till puebla igen for nasta keikka denna gang arrangerad i en karaoke bar liknande miljo. vokalisten hade mycket att saga den kvallen om corruption och hur systemet fungerar i mexico o central amerika. Var en lyckad show och trevligt folk. Vantade igen fran 0400 till 0600 pa bussen i en iskall busshallplats.

Chillade i mexico city nagra dagar drack bisse och gjorde intervjuer for radio och tv. Fick enorma hotell rum for att vi tydligen varit bra kunder.

Tog flyget till El Salvador anlande och hustalde oss over gransen med alla instrument ( officiellt ar vi bar turister och inte musiker) finns massor med papper att fylla i om man ar pa turne, mest for att folk antar att vi skulle tjana pengar pa detta, men det vi tjanar skulle ga till tullavgifter vilket det i vilket fall som helst gor. Thrashmetal is not a big bisness.

Gjorde radio intervju traffade rodrigos foraldrar och sov hemma hos dom en natt, och nasta dag tog vill bilen till beachen var vi fick ett nice surfer hostel med swimming pol bredvid the pacific ocean, drack bisse i swiming poolen var det fanns ett bord i poolen sa man kunde sitta och chilla dar i paren timar foren man for och buddra med vagorna i havet.
Har inte haft en aning om att vagor kan vara sa stil.
At gott traffade rods vanner, drack nagra ol, blev slagsmal i bandet runt 3tiden varefter jag lugnade situationen med min foredomliga ledarkunskap.
Nast dag gick ryktena i den lilla surfbyn om gangslagsmal mellan finnarna som var pa besok. Har antagligen keikka i samma bar om en vecka. Hustle hustle, thrash at the beach.

Dagen efter tog vi bussen 0300 akte 12h, efter de 2 forsta timmarn at ena gittaristen en hons smorgas fran en bensin station och fick matforgiftning. Spydde och hade ripuli resterande 10h, var ganska hc meininki.

Kom till Nicaragua hoodz sag pistolhot nar en lokal forsokte flytta en bil som var ivagen for bussen.
Lekte med en hund som var stor som en hast.
Drog keikka och tog bussen till costa rica (12h) hade welcome bbq i nagot skatewarehouse med svinfulla rockabillys och skaetare. Har eja nu.
Har sakert glomt paren dagar har och dar, men bjud mig pa en ol i hki sen nar jag kommer hem sa far ni hora allt jag glomt nu. Cheerio!

De e min storytime sahar langt.
27.02.2011 kl. 18:39

Storytime

Ohoy ohoy! Nu har det h'nt ytterst mycket igen pga min l[ngsamma uppdaterings teknik. Men jag skall forsoka g[ genom den g[nga tiden steg for steg.
Har sedan senaste inl'gg haft fem keikkor forsta var i puebla northside nanstans i en gamal teater lokal var det fanns en gamal gamal dam som gick omkring och stadade hela tiden. Ganska sympatiskt.
Vagen till puebla var 4h med buss fran mexico city och [tminstone 1h av denna fard var nerfors backe och oronen h[ll pa att pama.
Rolig kuriosa, mexico city ar 2000m ovanfor havet.

Denna keikka forsta keikka var smidig och ingen var riktigt redo for vad dagens nasta keikka i veracruz hade att erbjuda.
Borjade dagen med att vanta pa en iskall busstation fran klockan 0300 till 0630, tog bussen till vera cruz vilket var about 5h i en over airconditioned iskall buss, kom till vera cruz tropiska varme at paren doda hons och for till beachen var en av mexicos storsta tv kanaler intervjuade TxGx, fick for forsta gangen simma i mexicanska gulfen det var helt nice.
Mot kvallen tog vi 3 taxin (det normala antalet for TxGx 6 pers plus tour manger och tour manager assistent plus instrument och merchandise) till keikka paikkan som visade sig vara nagon form av lager tom lager lokal.
Under kvallens lopp saldes all bisse slut ,koptes mera som ocksa saldes slut. Publiken var aningen berusad och 200/300 i antal. 7 forband spelade och TxGx kunde borja soundchekka vi 0300tiden.
Redan vid trum soundcheck var moshpiten igang och det verkade bli nagot av den roisigaste keikkan jag varit med om. Nar publiken varmt upp moshpiten med soundchecket borjade keikan och hela rumet expl, oderade. Folk stagediva fran pa systemet for det fanns ingen stage, moshpitten gick fran vagg till vag folk flog in i sangare,trumor gittarist, elkopplingen var helt hemlagd och brot strommen flera ggr under showen tills jag satt och holl i stoppslarna for att det skulle komma el.
Aningen roisig keikka.

Sen for vi till beachen med nagra band medlemar tour manger . Drack nagra ol i all lugn och ro, gick med gittaristen till hotellet varefter 10min alla som var pa stranden fans och TxGx blev arresterade och kastade i finkkan.

27.02.2011 kl. 18:21

Maaares

well well, ska försöka samla mina tankar och komma ihåg var jag lämnade er kära läsare och i vilket spår min historie gick. Vi stannade vid Chopa underground gig på ett torg i mexico city gettho. Allt gick fint köpte massor krääsä som jag inte behövde.

Gick på en after gig bisse till en bar som var fylld med metalheads och punkare redan klockan 14 på dagen. Efter denna öl var det 1h sömn som gällde på hotellet och sedan vakna och åka vidare till nästa konsert som arrangerades i Blue Factor.

Vi kom ner till lobbyn för att vänta på vår kyyti som vi senare fick tacka nej till för att våra kuskar hade fortsatt druckit sedan vi gick och vilade och var svinfulla.
Dom blev offended men sånt är livet.

Här i mexico fungerar trafiken på någorlunda annat sätt. Mellan 12-06 får man köra mot rött lju sålänge det är säkert, överhastighet är ett måste och vanligtvis dricker chaufförerna också öl.

Taxi till keikka pakkain sålde ganska mycket merch och sjöng en trudelutt med TxGx kallad cyco vision, fick en armbåge i solarn och ett knä i ryggen varav jag senare behandlat med voltaren smärtstillande plåster. Tycks vara helt okej nu iallafall.
De flesta i baren trodde att TGs trummis var en flicka, och många frågade mig om detta var sant.
Så är icke fallet
Enorma mängder fotografier och autografer utdelasdes.
Nästa dag efter allt äventyrande var det meningen att vi skulle åka och se på aztec pyramiderna men blev väckta runt 10 tiden för att fortsätta dagen med att dricka öl i ett förråd som ägdes av en metalhead butiks ägare.
Cruisade med budcyklar och sjöng spanska ballader och grät till 80tals heavy metal. Ganska romantiskt, kolibrierna flög omkring och solen sken medan polisen stannade för att tränga in oss förrådet när vi irrat för långt ut på trotoaren.

Måndagen inleddes med shopping tillsammans med thrashgrinder, trumpinnar, telefoner. I mexico finns det distrikt för alla olika butiker. Sportaffär distrikt, musik affär distrikt, telefon distrikt osv. och helt roisigt mycket skräp och hustlare.

Kvitto för dagen åt hela gruppen var ett par skor, tre par sockor, 7 par trumpinnar, plektran och några gitarr strängar. En ganska gedigen lista för en hel dags shopping. Åkte lite metro och åt någo traditional kama, sen drack vi paren liter öl och gick tills sängs.

Tisdag slapp vi äntligen till pyramiderna efter många om och men, vår gode host Louis i gemenskap med Alf visade oss till bussen  och sen klättrade vi opp på paren pyramider efter en god middag med tequila och öl. Tequilan här kan på inga sätt och vis jämföras med vad man hittar i finland, serveras i 8cl shottin  och väldig smidig att dricka med nästan ingen eftersmak.

Mängder av försäljare sålde krääsä och dagens mest använda ord var no gracias.

Efter detta äventyr var det radiointervju hemma i någons udnerground internet radio i en kämppä i yttre mexico.

Försöker hålla mig mera kontirnuerlig med nästa uppdateringar så kanske det fastnar mer intressanta detaljer. Aight

Cheerio!
16.02.2011 kl. 23:10

Una cerveza por favor!

en lång tre dagars story kort:
Hade första keikkan i juan san del riuo jotain, ett blygsamt antal av fem förband som var försenade tillsammans med backlinen 3h. Inga problem där mera tid att diricka några öl och sälja paren tpaittor o cdn.
bra keikka finns snart på youtube.

sov 8 pojkar i ett 3 pojkars rum nånstans i mehico nowhere vakna o köpt paren torrito som man kasta i naaman, kosta 35pesos 2ege ich, o e ungefär lika mycket mat som någo prisses megaateria men kostar som en saarionen pizza.

Dagen efter tog vi buss till mexico city vidare till quernevaca(åkte en halv timme i nerför backe, sku ha vari huippu longboard mesta) öronen for i lås unt stuff.
När vi kom fram till quernevaca(som jag tror det stavas) fanns det fullt med metal kidz som bar all vår backline till keikka paikkan(var medelålder var about 14).
och detta var en laglig bar. mehico.
Gjorde några intervjuer, chillade. SJU förbänd och ett jatko band. vem ordnar ens såna keikkor?
TG spelade ungefär 01 allt lungt, drack några öl, sålde lite merch. När skall vi ta bussen till mexico city? KLOCKAN FEM TRETTI.

2h sömn på en random soffa, tacka nej till fyllekusk o gick till busstation, paren timmar bussireissu(man måst annars alltid göra bodysearch innan man far på bussen). mehico city 09nånting -> 1300 väckning första keikka bord ha starta redan vid copada? Ett torg var alla mehico city underground kids möts.

o resten berättar jag imorgon... kanske....
14.02.2011 kl. 01:07

Como esta! Bien bien.

Ohoy! Va ig´r och drack paren liter Corona i Americanline productions butik o tr{ffade thrashgrinders New Mexico fans. Tydligen finns det en hel del av dom, massor med autografer och stuff. Annat som det fanns massor av i omr´det var transexuella prostituerade och 1,2l glas{l flaskor.

Har sett hundratals kuplan som tycks vara bilen som {r mest vanlig h{r och s{ chiigade vi p´Monumento la revolucion. var jag fan det underh´llande att dom s´lde coca-cola, men alla har ju vetat att revolutionen l{nge varit korrupt.

Cheerio! nu har man {tit morgonm´l fyllt med k{tt och annat brunt kama. Ska fara o packa ihop tg merchandise och hoppa pa en buss mot os{krare omr´´den f{r turneens f{rsta keikka.
10.02.2011 kl. 16:55

Hola amigos!

Kom fñr paren timmar sen efter en lidande 14h fr´n madrid over atlanten. Fick ingen somn och n´n ungi satt o sparka mig i ryggen halva v{gen tills jag fick nog. Nicis r{kki ti gitarren fñsvann p´ v{gen, men annars kom allt av skr{pmosarnas kama fram.

Ska nu dricka paren bisse p´hotellet sova paren timmar o sen o mota Thrashgrinder fans som ingen visst tidigare att tydligen finns i New Mexico.

Hit e ganska skitigt o luktar d´ligt, men alla bilar e clean n fresh.

// Erik

Om n´n undrar ejag p´Magnifico mosh tour med ett band som heter Thrasgrinder i Mexico o Central amerika.
09.02.2011 kl. 19:51

01.02.2011 kl. 15:26

LENS POLITICA ILTAKLUBIT 4-7.11

FB event :
Official page :
Friday is a cooperation with :

(Poster by Mange)
01.11.2010 kl. 12:26

Grind over Helsinki 16.11

Har inte gjort affischen, skriker bara.

15.10.2010 kl. 13:24

NMTE t-shirts

Get it at gigs. 15€

Upcoming gigs at :

www.myspace.com/nothingmoretoeat

or

11.10.2010 kl. 15:28

Inspiration

Todella hyvä video ja supa hyvä musiiki.
04.10.2010 kl. 19:59

zombi

Scanningen drar ner på detalj kvaliteten. All the same
01.10.2010 kl. 14:23

SJU MILJARDER LIK
31.08.2010 kl. 12:37

WE'RE HAVING A BLAST!

Ett litet smakprov av vad som komma skall